anna.t.reismee.nl

De eerste dag

Zondag 18 februari een bewolkte dag met een heerlijk windje.

Velddienst
Het gebied is onverhard, met diepe kuilen vol water, een belevenis op zich om door te rijden.
Overal staan kokospalmen vol kokosnoten langs de weg.

Het contrast is hier erg groot. Veel mensen wonen in een armoedig houten krotje, anderen in een prachtig huis. ( wel weer met verroeste vrachtauto door z'n hoeven gezakt ernaast).
Grappig detail , ipv aanbellen blijf je aan het begin van het pad staan en roept: hallo,.
klop, klop!!!
en dan kijk je of mensen je uitnodigen om door te lopen, zodat je kan uitleggen waar je voor komt

Ik mocht met Cinthia, een zr net zo oud als mij, samenwerken
Wat een respect toont ze en wat is ze relaxt . Stelt goeie vragen, kijkt mensen goed aan om te kijken naar hun gevoel en reactie. Mensen luisteren graag naar haar.
En ze heeft deze morgen dan een nieuwe Bijbelstudie opgedaan.
Ook Leon komt enthousiast terug, met het verhaal dat iemand hem had gevraagd of hij ajb met degene de bijbel wil komen studeren.

Cinthia werkt fulltime, daarnaast pioniert ze.
Ondanks haar drukke schema heeft ze zich opgegeven voor de skp(een School voor Koninkrijk Predikers van 2 maand)en guesss ... Ze is uitgenodigd
Wat een aanmoediging!!!
Als zij het kan...dan moeten het er wel meer kunnen!
Ook haar dochter, Genti, van 20 is in sept begonnen met pionieren

S middags nabezoeken met Leon en Camille.
Wat kan die zuster mooi praten met mensen. Echt liefdevolle belangstelling voor hun studies en nabezoeken.

Veel geleerd deze eerste dag

Jessica

Wat een geweldige dag en belevenis!! Wij herkennen de wegen hoe je het verteld. Heel veel succes om de juiste mensen te bereiken, maar dat zal vast goed komen in een land als Suriname waar het juist gek is als je in niets geloofd. Veel liefs ons

Thom

Wat gelijk al fijne ervaringen,super hou ons op de hoogte

Johan

Wauw je wordt dus al direct gezegend met het nemen van deze stap :D.
Geweldig om te zien dat het daar zo leuk gaat en ze alle tijd en energie gebruiken voor Jehovah.

Gea van Wieren

Wat geweldig zeg. Zie dat het wel even anders is dan bij ons in NL Als je dan terug bent wil in bij jou op les?? geniet er van. Knufff ?

Pamela

Eerste dag meteen in de dienst echt een bikkel ben je en je laat blijken dat je er vrolijk van werd dus word ik het ook .geniet van je dienst dan genieten wij mee dikke knuffels

Sjamenie

De energie spat ervan af. Heerlijk!

Charissa

En dan was dit alleen nog maar de eerste dag! Geweldig!